AxunArts

o muzyce od 2005 roku

Kapsel & Ślimak – Dobrze powiedziane

Album „Dobrze powiedziane” duetu Kapsel & Ślimak początkowo pojawić miał się w okresie wakacyjnym. Ostatecznie krążek premierę miał kilka dni temu. Czy warto po niego sięgnąć? Sprawdźcie naszą recenzję.

„Dobrze powiedziane” to, jak zaznacza gospodarz, płyta, która mogłaby nosić tytuł „Kilka numerów o mnie”. Kapsel nawija o tym, co jest mu znane i bliskie: planach zrobienia prawa jazdy, przeskoku ze szkółki na poziom studencki, podążaniu na spotkanie z dziewczyną, chęci zarobienia dużej kasy, zdobycia finansowej niezależności oraz melanżu z przyjaciółmi. Niby tematycznie Ameryka odkryta nie zostaje, ale teksty Kapsla nie nudzą. Czasami, owszem, są dość przewidywalne (chociażby wersy o studenckim życiu), jednak w połączeniu z pozytywnymi emocjami włożonymi w proces tworzenia kolejnych utworów i dobrą muzyką nadają się do słuchania – i to wielokrotnego. Chociaż nie wszystko jest tak dobre, jak mogłoby się wydawać. Refren w „Zabieram głos” (w którym gościnnie pojawia się Solar) i pojedyncze wersy w „College Musical” są dowodem na to, że jeśli chcemy urozmaicić utwór śpiewanym refrenem, powinniśmy umieć po prostu śpiewać, albo chociażby posługiwać się umiejętnie auto-tunem.

W duetach jest czasem tak, że jeden z jego przedstawicieli „ciągnie” tego drugiego – czasami do góry, czasami w dół. Wszystko zależy, który charakter jest mocniejszy. W przypadku Kapsla i Ślimaka z dominacją jednej osoby nad drugą mówić nie możemy. Takowej przynajmniej nie da się wyczuć na płycie. „Dobrze powiedziane” dzięki Ślimakowi ma klimat, którego często brakuje na rodzimych produkcjach z podziemia. Bity jego autorstwa fajnie zgrywają się z luźnym sposobem rapowania, a sample przyjemnie urozmaicają całość i bujają głową.

I chociaż ten kraj produkuje raperów tak jak magistrów, co zaznaczył Jot w „To nie tak”, wierzę, że Kapsel nie jest kolejnym, identycznym modelem z hip-hopowej taśmy fabrycznej. Progres, jaki dokonał się w kwestii jego flow i techniki składania rymów na przestrzeni ostatniego roku, daje nadzieję, że w przyszłości stargardzki emce nie pozostanie anonimowy. Kapsel, pracy przed Tobą dużo, ale nie zawiedź naszych oczekiwań. (Mateusz „Axun” Kołodziej)

Kapsel & Ślimak
„Dobrze powiedziane”

(2011)

* * * * *

Przypominamy, że płytę „Dobrze powiedziane” możecie pobrać zupełnie za darmo lub zakupić w formie fizycznej za 15 złotych. Więcej informacji TUTAJ. AxunArts objęło nad albumem patronat.

Reklamy

About Mateusz Kołodziej

Nie pretenduję do miana muzycznej wyroczni. Słucham muzyki w ilościach (prawie) hurtowych, a później dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Nie roszczę sobie prawa do niepodważalnego zdania, więc szanuję, jeśli masz inne. Pochodzę z Tarnowa, gdzie w dwóch szkołach (licealnej i podstawowej) uczę języka polskiego. Ponadto interesuję się koszykówką i żużlem.

3 comments on “Kapsel & Ślimak – Dobrze powiedziane

  1. czyżu
    2011-11-13

    spoko recenzja. Pozdrawiam

  2. tytuz
    2011-11-13

    dobra płyta. jeszcze raz propsuje!

  3. bystry
    2011-11-14

    ślimak co za bit!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Informacja

This entry was posted on 2011-11-13 by in News and tagged , , , , , .
%d blogerów lubi to: