AxunArts

o muzyce od 2005 roku

O.S.T.R. – Tylko dla dorosłych (ukryta płyta)

Recenzję najnowszej płyty O.S.T.R.-a „Tylko dla dorosłych” mogliście już przeczytać na łamach AxunArts.pl (sprawdź). Mateusz skupił się na CD#1, nie wspominając nic o ukrytym w digipacku CD#2. Wiele osób zarzuca łódzkiemu raperowi, że nie zalicza progresu i hurtowo nagrywa nowe kawałki. Może i mają rację, jednak jednego nie można Ostremu odmówić. Stworzył oryginalny koncept album, który na długo zapadnie w pamięci słuchaczy polskiego rapu. CD#1 podoba się określonej grupie słuchaczy, natomiast CD#2 to zupełnie inna bajka.

Sen o zbrodni Nikodema R. sprawił, że O.S.T.R. obudził się z krzykiem i głośnym „O KURWAAAA”. Na szczęście płyta leży na swoim miejscu i nic jej nie grozi. Oprócz tego, że Adam Ostrowski zdenerwował swoją żonę, to nic się nie stało. Teraz dopiero zaczyna się „normalny” album.

Włączając „Tylko dla dorosłych” byłem strasznie rozczarowany. Męczyłem się słuchając historii o Nikodemie R., jednak po przesłuchaniu przyznaję, że reprezentant Bałut stworzył coś niepowtarzalnego i oryginalnego na polskim rynku fonograficznym. Do odpalenia CD#2 zbierałem się bardzo długo. Jak już to nastąpiło, byłem pod ogromnym wrażeniem. Przede wszystkim bity. Obecnie O.S.T.R. jest jednym z najlepszych producentów w Polsce. Każdy kolejny album opatrzony jest w coraz to lepsze i ciekawsze podkłady. Podobnie jest z drugą częścią „Tylko dla dorosłych”. Każdy kawałek buja niesamowicie. Łodzianin od premiery „O.C.B” tworzy lepsze bity niż rapuje. Wielu może się nie zgodzić, jednak według mnie jest to prawda. Przypomniał mi się post jednego z użytkowników rapowego forum Ślizg.eu: „O.S.T.R. producent tak, O.S.T.R. raper nie”. Po części zgadzam się z tym stwierdzeniem.

Ukryty album zawiera 18 kawałków. Płyta jest kwintesencją tego, do czego przyzwyczajał nas Adam Ostrowski przez wszystkie lata swojej muzycznej kariery. Życiowe teksty, trochę populistyczne, jednak prawdziwe. Po prostu w stylu Ostrego. Przyznam, że nie płakałbym gdyby CD#1 w ogólne nie ujrzało światła dziennego. CD#2 bez problemu mogłoby robić za główny album i nie mieć statusu albumu dodatkowego czy też bonusowego.

CD#1 słuchałem kilkukrotnie i ani razu nie wprawiła mnie ona w zachwyt. CD2# słucham nieprzerywanie od kilku dni. Zachwycam się świetnymi bitami i flow łódzkiego rapera. Teksty nie zaskakują, jednak czasem trafi się perełka w postaci dobrego pancza. Moim faworytem jest Track#07, jednak jestem pewny, że jeśli jeszcze trochę posłucham albumu, to na pewno zajaram się innym kawałkiem.

RECENZJA CD#1

Reklamy

4 comments on “O.S.T.R. – Tylko dla dorosłych (ukryta płyta)

  1. Lite
    2010-05-08

    Wcale nie. ;) Fajny layout, jaram się

  2. Anonimek
    2011-10-19

    CD1- Ja sie nie zgadzam z tą opinią. Ostry jest swietnym Raperem i Producentem. Gdy przesluchalem całą plyte poprostu mnie ona roz….waliła ;) Historia Nikodema R jest nie dosc ze orginalna i dobrze opowiedziana to i dobrze sklejone sa wszystkie te fakty…moze troche ta historia jest naciagana szczegolnie na etapie kiedy ucieka ze szpitala ale watpie zeby ktos mogl przebic taki plytowy „story telling” Moze Łona tylko ale i tak przekozak jesli chodzi o CD2 to totalnie czochra moszne. Pozdrawiam :)

  3. Anemik
    2012-04-01

    Taka rada do tego co pisał recenzje – jak będziesz wiedział o tekstach OSTRa przynajmniej tyle co ja to weź się za pisanie takich recenzji. Musisz być niezłym lajkiem skoro nie rozkminiasz tekstów na TDD. Tu nie chodzi o ” perełkę w postaci pancza ” TDD widocznie przekroczyło Twój intelekt jeśli szukasz punchów w tych tekstach. Proponuje kilkakrotnie przesłuchać cd1 a pozniej cd2 i znaleźć powiązanie między tymi płytami. Jak Adam kiedyś powiedział, autor należy do osób które nie do końca dorosły do tego czym jest tak naprawdę słowo. Pozdrawiam wszystkich tych, którzy w jego tekstach szukają czegoś więcej jak „panczy” Elo!

  4. macko137
    2013-02-27

    zgadzam się teksty trzeba najpierw zrozumieć żeby coś mówić widocznie recenzent ich nie rozumie stąd stwierdzenie “O.S.T.R. producent tak, O.S.T.R. raper nie” „Naprzeciw wyjdź nam i dziękuj Bogu,
    Że póki co odróżniasz gówno od twarogu” nie chcę wyróżniać jednego rapera bo jest ich więcej ale od zawsze na zawsze o.s.t.r. najlepszy artysta w polsce pozdrowienia dla wszystkich któży tak samo myślą

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Informacja

This entry was posted on 2010-05-08 by in News and tagged , , , , , , , .
%d blogerów lubi to: